Назад

София е сред основните световни дестинации според класацията на MasterCard Global Destinations Cities Index за 2015-та






Проучването предвижда през 2015-та София да бъде посетена от близо 1 милион международни туристи

 София се нарежда на 89-то място от 132 града в годишната класация MasterCard Global Destination Cities Index 2015 за най-предпочитани международни дестинации. Българската столица се издига с две позиции в сравнение с 2014, когато е била на от 91-во място.

MasterCard Global Destinations Cities Index класира най-посещаваните 132 града в света. Проучването не само проследява пътуванията, а доставя по-дълбок анализ на това, как хората се движат по света, и демонстрира важността и популярността на световни градове в ролята им на домове, дестинации и двигатели на растежа.

Проучването предвижда през 2015-та София да бъде посетена от близо 1 милион международни туристи с престой (914 517 души). Посещенията с преспиване в София се очаква да се увеличат през 2015-та със 7,4% в сравнение с миналата година и с 6,3% за целия период от 2009-та насам.

Близо половин милиард долара (479 милиона долара) се очаква да изхарчат през 2015-та международните посетители на София, което е с 0,8% повече в сравнение с 2014-та и представлява ръст от 3,6% за целия период от 2009-та насам. На европейско ниво българската столица се нарежда на 30-то място сред 36 града на Стария континент, запазвайки позицията си от 2014-та година.

Лондон запазва първата си позиция в списъка от най-предпочитани международни дестинации за пети път през последните седем години, според годишното проучване MasterCard Global Destination Cities Index, което беше обявено днес.

Според проучването, през 2015 Лондон предвижда 18.82 милиона международни туристи, като леко изпреварва втория в класацията Банкок. Двата града са водещи в класацията през петгодишната история на проучването. Очакваните посетители в останалите градове от топ 10 са:

• Банкок – 18 240 000 посетители

• Париж – 16 060 000 посетители

• Дубай – 14 260 000 посетители

• Истанбул – 12 560 000 посетители

• Ню Йорк – 12 270 000 посетители

• Сингапур – 11 880 000 посетители

• Куала Лумпур – 11 120 000 посетители

• Сеул – 10 350 000 посетители

• Хонг Конг – 866 0000 посетители

 

България

 

„MasterCard разбира колко са важни градовете по света, както за туристите, така и за тези, които живеят в тях“, каза Ан Кернс, Президент „Международни пазари“, MasterCard. „Проучването от тази година ни помага да разберем колко взаимосвързани са градовете по света и каква значителна роля имат те в социалния живот на хората."

Проследяване на развитието на големите градове

През 2015 г. се очаква международните туристи от всички, проучени 132 дестинации в индекса, да направят почти 383 милиона пътувания с преспиване. Проучването предвижда те да похарчат около 360 милиарда долара по време на пътуванията си.

Според доклада на ООН “Перспективи пред световната урбанизация”, две трети от населението на света ще живеят в градове през 2050 г. Чрез прогнозиране на броя на международните туристи, Global Destination Градове Index показва, че е необходимо инфраструктурата да удовлетвори очакванията както на местните жители, така и на посетителите.

Бизнесът и правителствата могат да използват резултатите от проучването, за да идентифицират онези области - от пътищата, през културни преживявания, до инфраструктурата - в които са необходими инвестиции за продължаване на растежа, иновациите и устойчивото развитие.

"Този индекс е само началото. Чрез мощна комбинация от знания, иновации и опит, MasterCard е партньор в изграждането на интелигентни градове на бъдещето", каза Кернс.

 

Инфраструктурни иновации и преживявания за потребителите

Големи градове като Лондон и Чикаго изграждат система, която дава възможност за безконтактни и мобилни плащания чрез MasterCard. Модернизираните операции подпомагат инвестициите в инфраструктурата.

MasterCard има разработени маркетингови програми, насочени към потребителите, които имат за цел да подкрепят ролята на градовете като центрове на взаимодействие между хората. Шест от топ 10 глобални дестинации са също и „Priceless Cities” – уникална глобалната платформа на MasterCard, която е единствена по рода си и дава възможност за безценни преживявания, посещение на специални събития и ползване на отстъпки.

Дестинации: Какви са тенденциите?

В световен мащаб се очертават няколко ключови тенденции:

 

•             Азия и Тихия океан – В този регион се намират три от най-популярните и бързорастящи градове между 2009 и 2015 - Коломбо, Ченду и Осака.

•             Европа – Истанбул е най-разнообразната дестинация, където 50 на сто от туристите идват от 33 други големи градове.

•             Латинска Америка – Лима е едновременно топ дестинация и най-бързо развиващият се град в региона, с 50 процента повече чуждестранни посетители, отколкото втория класиран Мексико Сити.

•             Близкия изток и Африка – Дубай продължава да бъде един от най-бързо развиващите се градове в световния топ десет, докато Абу Даби е третата най-бързо развиваща се дестинация между 2009 и 2015.

•             Северна Америка – Хюстън е най-бързо развиващият се град в Северна Америка от 2009 г. насам и е единствената дестинация в Северна Америка с двуцифрен ръст.

 

За MasterCard Global Destination Cities Index

MasterCard Index of Global Destination Cities класира градовете според общия брой международните посетители с престой и похарчените от  тях средства в съответните градове, като по този начин прогнозира растежа на посетителите и пътниците през 2015 г.

Използвани са общественодостъпни данни за международните посетители и похарчените от тях средства във всяка от 132-те дестинации, чрез специални алгоритми. При анализа е взето под внимание и отстранено по-голямото влияние на градове като Сингапур, Дубай, Амстердам и Франкфурт.

Този индекс и съпътстващите го доклади не се базират на количества или данни от транзакции с MasterCard.


Share |