Назад

Паметникът на връх Шипка бе успешно реставриран със средства от кампанията 'Ние обичаме България'






Кампанията е част от социално отговорната стратегия на BILLA България да подпомага значими каузи

Приключи цялостната реставрация на бронзовия лъв на Паметника на свободата на връх Шипка. Ремонтът бе осъществен със средствата, събрани от мащабната национална кампания на BILLA България „Ние обичаме България“. Официалното откриване на обновения символ на България ще бъде на 24 август, съчетано с тържественото честване на 142 години от Шипченската епопея и 85-ата годишнина от откриването на Паметника на свободата. До няколко седмици се очаква и финалната заповед на Министерството на културата за приключването на реставрацията.

Кампанията „Ние обичаме България“ е част от дългосрочната стратегия за корпоративна социална отговорност на BILLA България да подпомага значими обществени каузи. Инициативата се организира в подкрепа на емблематични исторически паметници и природни забележителности, част от 100-те национални туристически обекта, които се нуждаят от възстановяване или поддръжка. Първото й издание се проведе през 2016 г. и подкрепи един от най-емблематичните български символи – Паметника на свободата на връх Шипка. Около мисията за спасяването на бронзовата фигура на лъва се обединиха хиляди българи, които дариха средства, закупувайки билет за грандиозен благотворителен концерт в зала Арена Армеец. В спектакъла участваха някои от най-популярните български изпълнители, които подкрепиха каузата за опазването на българското културно-историческо наследство. Веригата добави средства и от допълнителни активности в магазините си.

 

В резултат на кампанията на BILLA България бяха дарени над 66 хиляди лева, които бяха използвани за реставрацията на 4-метровата фигура на бронзовия лъв на Паметника на свободата на връх Шипка.

„Приоритет за BILLA винаги е бил не само да инвестира в икономиката, но и да бъде инициатор на положителни промени за обществото. Кампанията „Ние обичаме България“ е един добър пример за това. Тя не просто подкрепя значими обекти, но и обединява силата и енергията на хиляди българи, горди с родината си, традициите, културното наследство и символи на страната.“, коментира Норберт Мисбрандт, изпълнителен директор на BILLA България.

„Щастливи сме, че в годината, когато празнуваме 85-ата годишнина на Паметника на свободата на връх Шипка, можем да се похвалим със завършена реставрация на един от неговите най-важни елементи – бронзовия лъв. 85 години той стои гордо на северната стена на паметника и благодарение на подкрепата на BILLA и на всички българи, които се включиха в кампанията „Ние обичаме България“, лъвът ще продължава все така величествено „да пази” паметника и свободата“, сподели д-р Чавдар Ангелов, директор на Национален парк-музей (НПМ) „Шипка-Бузлуджа“.

Кампанията „Ние обичаме България“ се проведе успешно и през 2017 г. и 2018 г., когато бяха подпомогнати други два значими български символа – Мадарският конник и Панорама „Плевенска епопея 1877 г.“ От края на миналата година, благодарение на средствата от инициативата, Националният историко-археологически резерват „Мадара“ е с модернизиран информационен център, оборудван с виртуална реалност, образователни игри и съвременна техника, и е още по-привлекателна дестинация за туристите от България и чужбина. Междувременно започна и реставрацията на художественото платно във впечатляващата зала „Панорама“ на  художествения музей Панорама „Плевенска епопея 1877 г.“, който бе във фокуса на „Ние обичаме България“ през 2018 г. Подобна дейност се осъществява за първи път откакто емблематичният обект е построен. Освен реставрация и консервация на художественото платно, ще бъде извършено и почистване и възстановяване на предметния план.

 

За REWE International AG

От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия. През 2018 г. за организационното звено Handel International работят около 92 000 души, а повече от 4350 магазина са генерирали оборот в размер на 14,24 млрд. евро.

За REWE Group

REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа. Общият размер на външните й приходи за 2018 г. е 61 милиарда евро. Основаната през 1927 г. REWE Group осигурява работа на над 360 000 души и управлява 15 700 магазина в 22 европейски страни.

Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com

BILLA България  е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.

На Европейските бизнес награди през 2015 г. и 2016 г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018 г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“.

Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Символ и най-добър пример за най-високо качество на българския пазар“, „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за хлебни изделия“, „Отдел за прясно месо“ и „Програма за лоялност“.

BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“.

Веригата е представена в 38 града в страната със 128 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.

BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.

Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.


Share |